تحلیل بازار جهانی لوله های فولادی

تحلیل بازار جهانی لوله های فولادی

 لوله های فولادی ، کالایی استراتژیک در توسعه صنعت نفت و گاز محسوب می شوند و به جرات اینچنین میتوان بیان کرد که لوله حدود ۵۰ درصد هزینه ساخت خطوط انتقال را به خود اختصاص می دهد…در این رابطه با بررسی هایی که کارشناسان  شرکت آهن یک  انجام داده اند به تحلیل مقطعی پرداخته و اذعان نمودند:

تحلیل بازار لوله های فولادی ابزاری قوی در بررسی قیمت های روز ، روند عرضه و تقاضا و برنامه های توسعه تولید و مصرف جهانی در اختیار برنامه ریزان و مسئولین اجرایی پروژه های خطوط انتقال قرار می دهد .

بخش اول ( حاضر ) بازار آمریکای شمالی را پوشش می دهد.

بخش دوم در خصوص بازار اروپا ، خاورمیانه و افریقا در شماره بعدی نشریه تقدیم می گردد.

بیان ادامه افزایش قیمت لوله های خطوط انتقال توسط گروه آهن یک

اگر چه برخی از تولید کنندگان لوله های فولادی قطور امریکای شمالی و ژاپنی خبر از کاهش تعداد پروژه های خطوط انتقال می دهند، ولی کارخانجات نورد لوله اروپا و خاورمیانه دوره پرکاری را سپری می کنند . کمبود جهانی ورق API، قیمت های لوله و اسپیرال را در سطح خیلی بالایی نگه میدارد . تنها شوک بالقوه افق بازار ، اعمال برنامه جدید تعرفه گمرکی واردات انبوه فولاد توسط روسها در مقابل تولید کنندگان ژاپن ، آلمان ، کانادا و اکراین می باشد.

صعود تقاضای انرژی به نفع بازار لوله درز جوش 

تولید کنندگان لوله های فولادی  درزجوش خطوط انتقال از تقاضای زیاد و قیمت بالای حاکم بــرنفت و گـــاز سود می برند. با وجود تضعیف قیمت ورق گرم در بسیاری از مناطق بجز آسیا ، سازندگان لوله های فولادیدرزجوش هنوز قیمت های بالایی را کسب می کنند.

کارشناس آهن یک بیان نمود با ازدیاد دکل های حفاری نفت و گاز بدون شک افزایش تقاضای لوله های درزجوش را در پی خواهد داشت .

علاوه بر آن گروه آهن یک با بررسی خودبیان نموداین هیچ علائم افت را نشان نمی دهد ، از طرفی اوپک با اعلام برنامه افزایش تولید برای چهارمین بار در کمتر از یک سال ، افزایش سهمیه تولید تا ۵۰۰/۰۰۰بشکه در روز از اول آوریل در برنامه دارد. در ماههای آینده کارشناس آهن یک اضحار کرد خطر بالقوه مازاد لوله های فولادی درزجوش در امریکا وجود دارد. همانطوریکه انتظار می رفت ، با گرمتر شدن هوا و کاهش فعالیت ، در این هفته تعداد دکل های حفاری نفت کانادا ۲۵ درصد افت داشتـــه است .

 

شما میتوانید اپلیکشن آصاب را از این قسمت دانلود کنید